post

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 765 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
“Publicrelationistas?”
Er det hvad vi er? Fanatiker, over-the-top disciple af nogle elendige besættelse?
Nå, måske fører ikke fanatiske, eller endda elendige eller tvangstanker, men helt sikkert solgt på den virkelighed, som folk handler på deres egen opfattelse af fakta før dem, til forudsigelige adfærd. Og lige så solgt på det næste skridt for, oprette, ændre eller forstærke denne opfattelse/mening ved at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling personer, hvis adfærd påvirker organisationen.
Hvorfor er jeg solgt på hvad der udgør en grundlæggende forudsætning for pr? Fordi det er den bedste måde at forsikre, at du, som en manager, får den vigtigste eksterne publikum opførsel du skal bidrage til at nå dine mål for enhed.
Det gør også den korrekte udførelse af programmet pr meget vigtigt at andre ledere som dig selv i enhver virksomhed, non-profit eller forening.
Her er en fremgangsmåde, der kan fungere fint.
Notere ned din enhed, eller afdelingens, vigtigste målgrupper, så prioriter dem om de virkninger, de lægge på din operation. Lad os se på #1 på listen, fordi klart, enhver organisation, herunder undertegnede, skal holde kontakten med sine vigtigste eksterne målgrupper for at vide hvordan den opfattes, huske naturligvis, at adfærd som regel følger opfattelser.
Nu, du har brug at interagere med medlemmer af din mÃ¥lgruppe, overvÃ¥ge hvad de tænker om dig og stille masser af spørgsmÃ¥l. “Hvad du kender os? Du har haft nogen kontakt med os. Var det tilfredsstillende?”og sÃ¥ videre. Være opmærksom pÃ¥ en usandhed, en unøjagtighed eller et potentielt skadelige rygte.
Svar til din udtalelse overvågning udgør grundlaget for din pr mål. Med andre ord, efterfulgt den særlige opfattelse ændres, af de ønskede adfærdsændringer.
Naturligvis, vil Målsøgning korrigerende foranstaltninger. Det vil sige, opklare en misforståelse, scotch et rygte, eller korrigere en unøjagtighed.
Men et mål uden en strategi er som en hotdog uden en bolle.
Vi er heldige, vi har bare tre muligheder når det kommer til strategier til at håndtere udtalelse spørgsmål: vi kan skabe opfattelse hvor der ikke er nogen, ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Men sørg for strategien du vælger flyder naturligt fra din nyligt slået mål.
Nu, her er, hvor kunsten kommer. Du skal skrive meddelelsen korrigerende går opmærksom på medlemmer af målgruppen. Den tilfredsstillende del af denne akkord er, at, gjort rigtigt, det vil ændre mening og dermed adfærd. Ikke nogen lille bedrift!
Kunsten består i forfatterens evne til at udarbejde en meddelelse, der udretter dette mål klart og i et troværdigt, overbevisende og overbevisende stil. Ikke let, men et absolut must!
Hvordan fÃ¥r du meddelelsen “ind i end zone?” Det vil sige, før øjnene og ører af medlemmer af din mÃ¥lgruppe?
Gode gamle “lastdyr” kommunikation taktik vil komme for dig og dit budskab til opmærksomheden af dine mÃ¥l publikum medlemmer. Og der er snesevis af dem modne til plukning.
Du kan vælge fra breve til redaktøren, taler og pressemeddelelser samt forbruger møder, brochurer, radiointerviews og mange, mange andre. Bare være omhyggelig med at kommunikation taktik du vælger har en god tradition for at nå folk som dem i din målgruppe.
Dag vil komme, nÃ¥r nogen spørger, “gør vi fremskridt med denne PR indsats?” En god og ordentlig spørgsmÃ¥l, svar som findes ud igen blandt medlemmer af din mÃ¥lgruppe. Hvis dit budget ikke kan rumme pebret professionelle meningsmÃ¥linger, kan du og dine kolleger re overvÃ¥ge opfattelser blandt publikum medlemmer stiller de samme spørgsmÃ¥l som før.
Forskellen er denne gang, at du vil holde øje for opfattelsen ændret i din retning – opfattelser ændret som følge af din korrigerende besked og nogle aggressive kommunikation taktik.
Du kan altid øge rytmen ved at tilføje et par mere kommunikation taktik, og øge deres frekvenser. Og sørg for at re dyrlægen selve meddelelsen for klarhed og reelle virkning.
Payoff er klar-du får den vigtigste eksterne publikum opførsel du nødt til at hjælpe med at opnå din missionsmål.
udgangen

2 thoughts on ““Publicrelationistas?”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *