post

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 995 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.
Hvor omkring styring af dit eget PR?
Det er én ting for en senior manager at godkende historie vinkler for reklame folk til at bruge i shoppe rundt for print og broadcast placeringer. Ikke et specielt store beløb at forvalte nødvendige der.
Det er noget helt andet, men når at senior manager, med hans eller hendes egen afdeling eller enhed bedste interesser for øje, faktisk har udsigt over den virkelighed, som folk handler på deres egen opfattelse af faktiske omstændigheder fører til forudsigelige adfærd som der kan gøres noget på hans eller hendes vegne. Derefter forbindelser fejlen ved ikke at insistere på, at PR-folk gøre en særlig indsats for at oprette, ændre eller styrke opfattelsen af de eksterne målgrupper hvis opfølgende opførsel virkelig påvirke hans eller hendes enhed.
Det er lidt ærgerligt, fordi disse to, core, pr funktioner kræver hands-on forvaltningsmæssigt samarbejde i hele organisationen, hvis det er for at få sine penge værd. De to funktioner fortjener førsteklasses behandling, fordi de hjælper hver manager målrette slags interessent adfærdsændring, der fører direkte til hans eller hendes mål.
Temmelig vigtigt ting!
Hvad det siger til business-, forenings- og non-profit ledere er dette: en vigtig del af dit jobbeskrivelse er – eller burde være-gøre alt, hvad du kan for at hjælpe din organisation PR indsats som det bestræber sig på at overtale vigtige interessenter til din tankegang. Og især når programmet virker til at flytte disse interessenter til adfærd, der fører til succes for din afdeling og din programmer.
I din egen bedste interesse, der betyder, at forsikre dig selv, din pr programmet forvaltes aktivt herpå.
Har nogen til din viden satte sig ned og noteret disse eksterne målgrupper, hvis adfærd kunne såre din enhed dårligt? Derefter prioriteres dem ifølge de virkninger de har på din drift? Dette er et nødvendigt første skridt i at skabe den rigtige pr mål for dig. Her, er faktisk, hvordan pr aktivitet kunne fortsætte på dine vegne.
Lad os tage et kig pÃ¥ publikum øverst pÃ¥ listen target publikum. Fordi der kunne være negative opfattelser derude, vil nogle af deres kolleger skal interagere med medlemmer af denne mÃ¥lgruppe og stille en række spørgsmÃ¥l. “Kender du noget om vores organisation? Har du haft nogen form for kontakt med vores folk? Har du hørt noget godt eller dÃ¥rligt om os eller vores tjenester og produkter?” Se respondenterne tæt for tøvende eller undvigende svar. Og vær pÃ¥ vagt for unøjagtigheder, rygter, usandheder eller mis-forestillinger.
Svar indsamlet af denne form for perception overvågning blandt medlemmer af målgruppen giver grist for din pr mål. Nemlig efterfulgt den specifikke opfattelse ændres, af de ønskede adfærdsændringer.
Mens mål i sig selv er ikke til megen nytte, med den rigtige strategi, er pr programmet slukket en god start. Heldigvis er der kun tre strategiske valg for beskæftiger sig med spørgsmål af mening og opfattelse. Du kan oprette opfattelse/mening hvor ikke kan der være nogen, du kan ændre eksisterende mening, eller du kan styrke det. Bør gøres en indsats til at matche strategien at det specifikke mål. For eksempel, hvis du vil rette en misforståelse, du har brug for den strategi, der ændrer eksisterende mening, ikke en, der styrker det.
Nu, nogle alvorlige skriftligt er nødvendig. Den korrigerende besked skal meddeles til medlemmerne af målgruppen er en mulighed for at skrive noget designet til at ændre individuelle udtalelse, og der er en positiv oplevelse for enhver forfatter.
Klarhed er første, tæt fulgt af nøjagtighed og troværdighed. Holde sig nøje til spørgsmålet ved hånden – ligesom en unøjagtig tro, en misforståelse eller en farlig rygte. En overbevisende tone er nyttig, fordi meddelelsen skal ændre, hvad en masse mennesker tror, og det er en stor opgave. Afprøve besked på nogle kolleger for effektivitet.
Med mÃ¥l, strategi og besked i hÃ¥nd er det tid til at ringe i de “lastdyr” – kommunikation taktik, der vil bære dette førsteklasses budskab til opmærksomheden af medlemmer af mÃ¥lgruppen. Heldigvis er der mange, mange sÃ¥danne taktik, lige fra frokoster, pressemeddelelser og personlige kontakter til at udskrive og sende interviews, indlæg, pressemeddelelser og snesevis af andre. Kun krav er, at de har en dokumenteret track record for at nÃ¥ din mÃ¥lgruppe.
I korte orden, vil kolleger spørge om nogen fremskridt sker i at ændre den fejlende perception eller udtalelse. Udelukke en dyre udtalelse undersøgelse, er din bedste håb om vurderingen af fremskridt at vende tilbage til feltet og re overvåge målet offentlige medlems opfattelse.
Mens du stille de samme spørgsmål som i den indledende overvågning session, er forskellen nu du leder efter beviser i de svar, den fejlende opfattelse er faktisk ved at blive ændret. Hvad du ønsker at se og høre er tegn på, at percep-oner faktisk bevæger sig i din retning fordi, så ved du, at positiv adfærd ikke kan være langt bagud.
Af den måde, kan du altid flytte ting på en hurtigere klip ved at tilføje et par mere kommunikation taktik, og endda øge deres frekvenser. Dit budskab skal også være re-undersøgt igen for at dobbelttjekke, dets klarhed og faktuel nøjagtighed,
En måde at overbevise din operation eller afdelingens nøgleinteressenter til din tankegang – og flytte dem til adfærd, der fører til succes i organisationen – er at forsikre, pr indsats på dine vegne ledes aktivt langs disse linjer hver skridt på vejen.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *