En af de største former for reklame er at oprette brevpapir, der reklamerer for din forretning. Synes bare at du ville være at udsætte på posthuset og andre i mellem til din virksomhed!
Første Lad os oprette en mappe for at sætte dit arbejde. Gå til ‘start’–‘Dokumenter’–gå hele vejen til toppen og klik på ‘Dokumenter’. Højreklik i et åbent rum og vælg ‘Ny’–‘Mappe’. En mappe med en boks ved siden af det vises. Boksen vil have ny mappe i blå, med en blinkende markør. Begynd at skrive i mappenavnet. I dette tilfælde vil vi skrive i ‘Business brevpapir’. Falde i hak ‘Postere’ på dit tastatur.
Gå til ‘start’–‘programmer’–‘Microsoft Word’. Når dokumentet åbnes, skal du gemme den som et brevpapir. For at gøre dette, gå til menuen’ filer’ og vælg ‘Gem’. Sørg for den øverste boks af denne skærm siger ‘Business brevpapir’. Hvis det ikke sker, skal du klikke på drop-down menuen og gå til ‘My Documents’. Find mappen ‘Business brevpapir’ og dobbeltklikke på den. Derefter vises i den øverste boks. Dette betyder, at vi vil gemme det i denne mappe.
I den nederste boks, hvor det siger, ‘Filnavn’, give dit dokument et navn. Eksempel–‘Business brevpapir’. Klik på ‘Gem’.
Du vil derefter få en blank skærm. Hvis du vil indsætte et clipartbillede, gå til menuen’ Indsæt’–‘billede’–‘ClipArt’. Klik på de forskellige kategorier, indtil du finder et billede, der ville repræsentere din virksomhed. Klik på billedet du har valgt. Klik på knappen ‘Indsæt’. Hvis du har brug at flytte eller ændre størrelsen på dit billede, klik på billedet i dokumentet. Gå til menuen’ Format’ og klik på ‘Billede’. Klik på fanen’ størrelse’ og gå ned til ‘Skala’. Klik på ‘højde’ % og ændre det til det ønskede. Dette vil gøre billedet mindre. Lege med det, indtil du opnår størrelsen på billedet i forhold til teksten. Hvis du vil flytte billedet, skal du klikke på det og trække det til det ønskede. Derefter gå til menuen’ filer’ og klik ‘Gem’.
Skriv i din virksomheds oplysninger [dvs-navn, adresse…]
Vi vil nu ‘Format’ vores oplysninger, ved at gå til menuen’ Format’ og klikke på ‘Skrifttype’. Vælge en skrifttype, typografi, størrelse, farve og effekt fra listen og klik på ‘ok’. Husk, du kan ændre disse, indtil du får den rigtige fornemmelse og se for dig og din virksomhed. Stil den resterende tekst på samme måde.
At sætte i din e-mail-adresse, uden hyperlinken, gå til menuen’ funktioner’, Vælg “Autokorrektur”. Klik på fanen ‘Autoformat som du skriver’. Fjern markeringen i feltet ved siden af ‘Internet- og netværksstier med hyperlinks’ – Klik på ‘ok’.
‘Skabelon’, referrs til en foruddefineret fil. Dette er et praktisk værktøj til at bruge når det grundlæggende udseende af dokumentet vil altid være de samme (fakturaer, brevpapir…). Vi bliver nødt til at gemme det som en skabelon. At gøre dette, gå til menuen’ filer’ og klik på ‘Gem’. Klik på Drop ned boksen, hvor der står ‘ Gem som type:’ og vælge ‘dokumentskabelon’. Du bør allerede har et filnavn i boksen for. Hvis du ikke gør det, Skriv et navn til dokumentet. Jeg gemmer mine som Business brevpapir. Klik på ‘Gem’.
Du kan også udføre denne opgave med Microsoft Works. Dette program har en guide til at hjælpe dig med at oprette dit brevpapir. Når Microsoft Works er åbnet, vises ‘Works Opgavestarter’ dialogboks. I den ‘fælles opgavemappe’, dobbeltklik på ‘Brevpapir’. Du vil derefter følge instruktionerne.
Du kan tage et kig på min ‘Business brevpapir’ her:

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *